
Tıp Öğrencilerinden Köy Okulunda Ücretsiz Muayene!
Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri, örnek bir projeye imza attı. Sağlık ve Etik Düşünce Topluluğu (SEDT) tarafından yürütülen 'Çadır Projesi' kapsamında, İznik'in kırsal Göllüce Mahallesi'nde bir ilkokul, geçici bir muayenehaneye dönüştürüldü. 100 tıp fakültesi öğrencisi, 2 gün boyunca 350 hastaya ücretsiz sağlık hizmeti sunarak ilk hekimlik deneyimlerini yaşadı.
Projenin Amacı ve Kapsamı
Sağlık ve Etik Düşünce Topluluğu, 1999-2000 eğitim öğretim yılında 'Herkese eşit ve ücretsiz sağlık hizmeti' ilkesiyle kuruldu. Topluluk, düzenli olarak 'Çadır Projesi'ni hayata geçirerek kırsal bölgelerdeki insanların sağlık ihtiyaçlarına cevap vermeyi amaçlıyor. Proje öncesinde Valilik, Kaymakamlık, İl Sağlık Müdürlüğü ve İlçe Sağlık Müdürlüğü'nden gerekli izinler alınıyor. Tüm hazırlıklar tamamlandıktan sonra, gönüllü öğrenciler ve hekimler yola çıkıyor.
Projeye katılan 100 tıp fakültesi öğrencisi ve hekim, okul bahçesinde kurdukları çadır ve muayeneye dönüştürdükleri sınıflarda hastalara çeşitli sağlık hizmetleri sundu. Sedyeye dönüştürdükleri sıralarda ateş, nabız ve tansiyon ölçümü yapıldı. Ayrıca EKG, röntgen, solunum fonksiyon testi ve göz muayenesi gibi klinik işlemler de gerçekleştirildi. Diyetisyenler ise hekimlerin yönlendirdiği hastalarla görüşerek beslenme önerilerinde bulundu.
Kapsamlı Sağlık Hizmeti ve Çocuklara Yönelik Etkinlikler
Prof. Dr. Sinan Çavun’un danışmanlığında yürütülen projede, 2 gün boyunca 320 hasta muayene edildi. Evden çıkamayan hastaların bulunduğu 12 hane ziyaret edilerek evde sağlık hizmeti verildi. Projede, çocuklara yönelik göz taraması ve koruyucu sağlık hizmetlerinin yanı sıra boyama, yapboz gibi etkinlikler de düzenlendi. Bu sayede hem çocukların sağlık sorunları tespit edildi hem de eğlenceli vakit geçirmeleri sağlandı.
- Göz Taraması
- Koruyucu Sağlık Hizmetleri
- Boyama Etkinlikleri
- Yapboz Oyunları
Projenin Sonuçları ve Önemi
Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin bu anlamlı projesi, kırsal bölgelerdeki sağlık hizmetlerine erişimde önemli bir fark yarattı. Öğrenciler, teorik bilgilerini pratiğe dökme fırsatı bulurken, aynı zamanda hekimlik mesleğinin sosyal sorumluluk boyutunu da deneyimlemiş oldular. Proje, hem hastalara umut oldu hem de geleceğin hekimlerinin yetişmesine katkı sağladı.